Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • Liese Missinne (Klaskit trainer)
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

    Dag Peter,

    Goede vraag! Dit is niet eenduidig te beantwoorden, alles hangt af van wat je precies met je leerlingen wil bereiken. Een handvat dat ik vaak meegeef is: gebruik je je powerpoints als naslagwerk (samenvatting van de leerinhoud, dus met veel tekst) of als ondersteuning voor jouw mondelinge uitleg? Een powerpoint kan dus twee doelen dienen: visuele ondersteuning bij je uitleg in de les (bv. enkel een beeld en jij geeft uitleg, student maakt – op papier – notities) of een powerpoint als naslagwerk (bv. een beeld met schriftelijke uitleg ernaast) > dit is meer bedoeld voor studenten die de les niet konden bijwonen.
    Een tip dus: less is more, zo weinig mogelijk tekst op de slide zetten, laat leerlingen noteren tijdens je uitleg, zo werken zij harder en denken ook meer na (maar zorg wel dat ze alle tekst en uitleg die nodig is ook nog in hun handboek / werkboek kunnen terugvinden).
    Zo zullen ze ook nog de nood zien om flashcards / samenvattingen te maken.

    Groeten,

    Liese Missinne

    Liese Missinne (Klaskit trainer)
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

    Dag Peter,

    Daar heb ik natuurlijk zelf geen zicht op, vraag je best even na bij Aart denk ik, maar je kan met de gratis versie wel al heel wat doen en experimenteren, zo krijg je een zicht op in welke mate de tool interessant is voor jullie lessen.

    Groeten,
    Liese M.

    Liese Missinne (Klaskit trainer)
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

    Dag Peter,

    CumLaude en Canvas zijn beide LMS (learning management systemen of simpel: online leeromgevingen) met zeker interessante tools om leerlingen aan het nadenken te zetten.
    Afhankelijk hoe dit in jullie hogeschool gebruikt wordt zijn er zeker mogelijkheden om hiermee aan de slag te gaan. Op Arteveldehogeschoool gebruiken wij zelf CANVAS, hierin kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk leerpaden (interessant voor online lesgeven tav corona) en toetsen maken (met geïntegreerde feedback) waarbij ze dus eerst moeten nadenken en dan pas het antwoord krijgen.
    Wij gebruiken het ter aanvulling van onze fysieke lessen (en dus niet tijdens de lessen – maar het kan wel): powerpoint worden online gezet, interessante links, online leeerpaden, inleveren werkstukken, aankondigingen, panopto opnames (opgenomen lessen) herbekijken, …

    Als je nog een specifieke vraag hebt, hoor ik het graag!

    Groeten,

    Liese Missinne
    Klaskit trainer

    Liese Missinne (Klaskit trainer)
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5
    In reactie op: huiswerk #138807

    Dag Jan,

    Normaal heb je een mail gekregen van Joanne ivm de voorbereiding tegen dinsdag.
    Je kan ook gewoon in het werkboek kijken naar de voorbereiding voor trap 2 en deze meebrengen. Belangrijkste is dat je je vragen en/of praktijkvoorbeelden meebrengt dinsdag zodanig dat we kunnen uitwisselen in groep.

    Tot dinsdag?

    Groeten,
    Liese M.

    Liese Missinne (Klaskit trainer)
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5
    In reactie op: uploaden materiaal #138805

    Dag Jan,

    Ik zie dat je bericht een beetje verloren is gegaan, excuses hiervoor! Stuur gerust in het vervolg een herinnering zodat je alsnog geholpen wordt.

    We zien elkaar dinsdag terug op trap 2 van dual coding in Oosterlicht College.
    Je mag gerust de presentaties en/of ander materiaal hier posten en uiteraard ook meebrengen naar de sessie en dan bekijken we het samen in de groep.
    Als het niet lukt vanwege de grootte van het bestand, geef gerust een seintje!

    Groeten,

    Liese Missinne

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)